Tuesday, December 21, 2010


As we have previously noted, Reuters documents the Middle East conflict as if it were a one-sided tennis match.  The Palestinian Arabs launch a rocket or mortar attack on an Israeli village and Reuters frequently fails to cover the story unless and until Israeli forces retaliate.  When the latter occurs, you can be sure that Reuters will be the first wire service out of the gate with full coverage and an unambiguous headline akin to:
Israel bombs Gaza tunnel near Egypt
Now compare the above with the following headline appearing in a story written by Reuters correspondent Douglas Hamilton about a Palestinian rocket exploding within 30 feet of an Israeli kindergarten and nursery schools causing injury to a teenage girl:
Kindergarten near-miss highlights Gaza risks
Note how Hamilton willfully obfuscates the facts, failing to cite either the nature of the incident (a rocket attack) or the perpetrator (Palestinians).  It's not until the 8th paragraph down in his story that Hamilton finally gets around to informing readers that the attack was claimed by the Palestinian group Army of Islam, although even here, Hamilton refuses to use the word "Palestinian".  Indeed, Hamilton immediately follows this apparently inconsequential piece of information identifying the perpetrator with the unsupported and ridiculous assertion that:
Hamas leaders have tried to curb rocket fire at Israel from Gaza in recent years, but smaller groups continue to carry out attacks.
Hamilton has been conducting PR on behalf of the Palestinians for years and here he does the same for the genocidal Hamas.

Finally, note the embedded photo which depicts not the subject of the story, the Palestinian rocket attack on an Israeli kindergarten, but the damage resulting from the retaliatory Israeli strike in Gaza.

All in a day's work for the propagandists at Reuters.

No comments:

Post a Comment