Thursday, March 17, 2011

The names change but the game is the same

There's a new name appearing in the byline of a story put out by Reuters Jerusalem Bureau but as one can easily note, the endemic anti-Israel bias remains a fixture of the agency's reporting.  Writing about the seizure of a ship carrying Iranian arms destined for Egypt and ultimately, Palestinian terrorists in Gaza, Reuters fresh-face Ron Tzabar and veteran propagandist Ori Lewis advise:
Israel displayed on Wednesday advanced arms that it said had been found aboard a cargo ship seized in the Mediterranean Sea, and pointed to the haul as proof of the need to blockade the Gaza Strip.
Tzabar and Lewis apparently have every reason to seed doubt in the minds of readers that the arms were in fact, found aboard the cargo ship.  After all, the two reporters didn't actually see the arms being unloaded and one can never be quite certain that -- er, the Israeli government is telling the truth.

On the other hand, note that the two Reuters correspondents have absolutely no problem asserting as fact:
Since the devastating 2009 Gaza war, Hamas has signaled a desire for a truce and has tried to prevent smaller Palestinian factions from attacking Israel. Some Israeli media speculated that the shipment was intended for groups other than Hamas.
Not a shred of evidence is provided for the ludicrous notion that Hamas is trying to prevent other Palestinian terrorist groups from attacking Israel.  Apparently, Tzabar and Lewis are taking this on faith -- or perhaps on assurances from Hamas which -- er, never lies.

In fact, given the hundreds of rockets and mortars launched by Islamic Jihad, the Popular Front for the Liberation of Palestine, Fatah’s Al-Aqsa Martyrs Brigades, and Hamas, at Israeli civilian communities since the end of that "devastating" war, we would suggest the evidence is significantly stacked against Tzabar and Lewis.

Carry on, Reuters.  Carry on.

No comments:

Post a Comment