Tuesday, May 31, 2011

One year on, Reuters still lying about Mavi Marmara

In May of last year, İnsani Yardım Vakfı (IHH), a Turkish Islamist NGO with ties to various terror groups, sponsored and manned a flotilla to Gaza with the intention of defeating the Israeli weapons embargo of the Hamas-run territory.  The ship where the majority of IHH operatives were based, the Mavi Marmara, became the scene of a violent confrontation between Israeli naval commandos attempting to board the ship and passengers armed with knives, iron rods, and by some reports, pistols.  Following the incident and seizure of the Mavi Marmara, an inspection of the cargo hold revealed no humanitarian aid on board the ship.

In story after story on the incident last year, Reuters falsely characterized the Mavi Marmara as an "aid ship".  One year on, the agency is still doing so:

(Reuters) - Democratic governments cannot stop their citizens launching another pro-Palestinian flotilla to Gaza, Turkey's foreign minister said on Monday, a year after the storming of an aid ship by Israeli marines.
This, of course, is not accidental.  Reuters is attempting here, via deployment of the propaganda techniques of historical reconstruction, i.e., fabrication, and repetition, to implant in the minds of its readers the false notion that the Mavi Marmara was carrying humanitarian aid to the Palestinian Arabs.  In fact, as we noted above, it was chartered with the specific task of breaking a legal sea blockade so as to facilitate the flow of arms to the genocidal Islamists running Gaza.

No comments:

Post a Comment