Thursday, February 16, 2012

Nidal al-Mughrabi and Crispian Balmer searching for fuel

In a wildly off-base effort to blame Israel for fuel shortages and blackouts in Gaza, Reuters correspondent Nidal al-Mughrabi, who is apparently vying for title of Reuters Dishonest Reporter Of The Week, along with Reuters Jerusalem (France) Bureau Chief, Crispian Balmer, neglect to inform readers that Palestinians in Gaza could receive fuel from Israel by simply requesting it:
Israel provides the Mediterranean territory with at least 35 percent of its energy needs, but closed off its own fuel pipeline into the enclave in January 2010.
Abu Al-Amrain said Israel bore overall responsibility for the ongoing crisis, but Mustafa Ibrahim, a human rights researcher and writer, said Hamas's administration had failed to provide the territory with an energy safety net.
As noted by Elder of Ziyon:
This is an artificial problem. Gaza can get fuel for the power plant today. Hamas refuses to accept fuel from Israel for whatever reason (it still accepts tons of aid coming from Israeli crossings every day.) As a result, Hamas is purposefully endangering its own people.
We understand that Reuters will be correcting this story as soon as the agency has cleaned up what remains of Nidal and Crispian following their spontaneous combustion.

1 comment:

  1. Hopefully this incident will blow up in these news reporters faces. It's high time Western media clean up the hatemongering coming from their Jerusalem bureaus. Seriously, what a bunch of dbag losers.