Saturday, February 25, 2012

Reuters certain where Islam was born; isn't telling about Judaism

In a story published last week noting a report by Human Rights Watch which took to task the Gulf Arab states for discrimination against women, particularly in sports, Reuters correspondent Mary Slosson writes:
The Human Rights Watch report outlined systematic discrimination against women in sports in Saudi Arabia, a conservative Islamic kingdom where gender segregation is strictly enforced. Women in Saudi Arabia, the birthplace of Islam, are banned from driving and need permission of a close male relative to work or travel.
Reuters consistently whitewashes institutionalized misogyny and other medieval practices in Saudi Arabia by characterizing the kingdom, euphemistically, as "conservative".

But what we find most interesting, is the news agency's implied apologism for Saudi oppression with reference to Arabia as "the birthplace of Islam".

We have never seen, and a search on the Reuters websites does not produce, a single instance of Reuters reporting on the birthplace of Judaism: Judea, (the "West Bank"), including Jerusalem.

Indeed, a Reuters story published in 2007 about the Saudis condemning Israel for conducting an archeological excavation in Jerusalem, a story that also prominently cites Arabia as the "birthplace of Islam", fails to even mention that Jerusalem was founded by the Jews as their sovereign capital over three millennia ago.

The reason for this double-standard is obvious: Reuters is committed to erasing, as are the Arabs, the three-thousand-year-old Jewish connection to the city of Jerusalem and surrounding territory of Judea and Samaria (the "West Bank").  This, to justify and facilitate hoped-for Arab sovereign control over the area.

A graphic illustration of Reuters long-standing propaganda campaign against the Jews.

No comments:

Post a Comment