Tuesday, April 3, 2012

The Reuters virus

Reuters tightly coordinates and sustains its anti-Israel bias and propaganda campaign across its news bureaus by encouraging correspondents to employ identical boilerplate rhetoric when reporting on the Middle East conflict.  For example, at last count, there are over 1,700 instances of the propaganda mantra "occupied West Bank" appearing in Reuters stories over just the last couple of years.

Similarly, like a malignant virus spreading from tissue to tissue, the same pernicious fabrications infecting stories produced in Reuters Jerusalem Bureau are replicated by other bureaus and ultimately transmitted to the public via hundreds of media outlets like the Los Angeles Times and Chicago Tribune

In a story for example, about the French government warning pro-Palestinian protesters not to travel to Judea and Samaria (the "West Bank") due to potential friction with Israeli authorities, Reuters Paris correspondents Pauline Mevel and Alexandria Sage write:
Palestinians, who want to create their own state together with the Gaza Strip, object to illegal Jewish settlements, trade restrictions and scant water supply, and their limited autonomy.
Note the reference to "illegal Jewish settlements", an unsupported and flagrantly false assertion that nevertheless, gets repeated in story after story after story.

The canard of a "scant water supply" for Palestinians is similarly false and yet reproduced in a host of Reuters stories which clearly seek to demonize the Jews of Israel.

Those in editorial positions at Reuters spearheading and enabling the agency's long-standing propaganda campaign targeting Israel might wish to review their employer's corporate governance charter, as the ethical violations of those "Trust Principles" pile up and for which they will ultimately be held accountable.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment